12 Mart 2016 Cumartesi

BÖTE Nedir? BÖTE Mezunları Ne İş Yapar ?


BÖTE Nedir?  BÖTE Mezunları Ne İş Yapar ?




   Bende bir BÖTE öğrencisi olarak okuduğum bölümün açılımını başladığım yılın 2.dönemi tam anlamıyla öğrendim. Bu bölümü tercih ettiğim dönemde bile tercih kılavuzunda bölüm adı sadece Bilgisayar Öğretmenliği olarak geçiyordu. Bölüme başladığımda bir ders de bizim bölümün son sınıf öğrencilerinin yaptığı sokak röportajını(Yazının altında bu videoyuyu sizinle paylaşacağım ) izlediğimde insanların BÖTE'nin ne olduğundan bir haber olduklarını gördüm. İzlerken şunu fark ettim ki okuduğum bölümün açılımını tam olarak kendimde bilmiyordum. 

  BÖTE'nin açılımı ise "Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi" dir.  BÖTE bölümü  anıldığının aksine sadece bilgisayar öğretmeni mezunu vermiyor. Yeni olarak iş alanı açılan Öğretim Teknologlarının mezun olduğu bölümün ta kendisi BÖTE . Şuanda pek duyulmamış bir meslek olsa da önümüzde ki yıllarda bu meslek de iş imkanları gittikçe çoğalacak. Bunu da geçen hafta Hacettepe Üniversitesinde katılmış olduğum dershane yöneticilerinin  bulunduğu bir konferans sonucunda öğrendim. Şimdilik dershanelerde başlamış olan bu meslek önümüzdeki yıllarda eğitimin olduğu her alanda yer edinecektir.

  Öğretim tasarımcısı olarak ta mezun olan BÖTE öğrencileri bir çok alanda çalışma imkanları vardır. İlk ve orta öğretimde bilişim rehber öğretmeni olarak çalışsan öğretmenlerin görevi ise teknolojiye yakından takip edip bilgilerini öğretmenlerin derslerde teknolojiyi daha verimli bir şekilde kullanabilmeleri için meslektaşları ile paylaşıyor.Bunun yanında öğrencileri ve velilerle de bilgilerini paylaşarak onlara teknolojiyi etik şekilde nasıl kullanacağı hakkında bilgi vererek bilişim teknolojileri alanında rehberlik etmiş bulunuyor.

  Yurtdışında daha çok gözlemlenen bir durum olsa da yüksek öğretim kurumlarında özellikle teknoloji destek ofislerinde öğretim teknoloğu olarak görev alan BÖTE mezunları, daha çok mesleki gelişim derslerinin verilmesi ve diğer akademisyenlerin çevrimiçi(online) araçlar geliştirme konusunda yardımcı olma görevini üstlenmektedirler. Ayrıca uzaktan eğitimin giderek arttığı günümüzde, uzaktan eğitim ortamlarının tasarlanması ve geliştirilmesi için istihdamları da gün geçtikçe artmaktadır (Morrison, Ross ve Kemp, 2004).

  Bu bilgiler doğrultusunda BÖTE mezunlarının aslında sadece Bilgisayar öğretmenleri olmadıklarını günümüzde teknolojinin giderek ilerlediğini göz önünde bulundurursak eğitimde teknolojiyi verimli şekilde kullanmaya destek olacak donanımlı kişiler yetiştiren bir bölüm olduğunu öğrenmiş olduk.




BÖTE Mezunlarının yapacakları diğer meslekleride sizinle paylaşmak istedim.


  • Öğretim Tasarımcısı
  • Web Tabanlı Eğitim Tasarımcısı
  • Bilgisayar Sistemleri ve Web Tasarımcısı
  • Eğitim Yazılımı Geliştirme Grup Sorumlusu ve Yetkilisi
  • Uzaktan Eğitim ve e-öğrenme Uzmanı- Danışmanı
  • Öğretim Teknolojileri Ölçme ve Değerlendirme Uzmanı
  • Kamu / Özel Kuruluşun Bilgi-Bilişim Merkezi Yöneticisi- Danışmanı
  • Üniversite de Akademik Çalışma
  • Öğrenme yönetimi Sistemleri (ÖYS) geliştirme ve uygulamada
  • Çoklu Ortam (Multimedia) ve Grafik Tasarımcısı
  • Proje Yöneticisi
  • Sistem-Ağ yöneticisi
  • Test ve Değerlendirme Uzmanı
  • Bilgisayar Programcısı olarak iş bulabilirler.
  • Sağlık, işletme ve endüstri ile ilgili diğer sektörlerde Öğretim Tasarımcısı ve Teknoloğu
  • İletişim, Basın ve Yayın sektöründe öğretim tasarımcısı ve görsel tasarımcı (danışman)
  • Her şirket, kuruluş ve üniversitede hizmet içi ve dışı öğretim hizmetleri tasarımında
  • Eğitim ve Öğretim Teknoloğu
  • Teknoloji ve eğitim gibi sektörlerde danışman olarak çalışabilirler.
BÖTE nedir? Sokak röportajı: 




Kaynaklar:
 Makale  : BÖTE NEDİR? NASIL TANIMLANIR? OKUL MÜZESİYLE BAŞLAYAN SERÜVENDEN İNSAN PERFORMANS TEKNOLOJİLERİNE UZANAN YOLCULUK           Hasan ÇAKIR , Ayça ÇEBİ , Seher ÖZCAN
Video:https://www.youtube.com/watch?v=4tAJ4AjHWS4




2 yorum:

  1. Merhaba gizem hanım, güzel bir yazı paylaşmışsınız vakti zamanında. Acaba şu zaman diliminde de bu yazınızda yer alan iş olanakları geçerliliğini koruyor mu?

    YanıtlaSil

Söz uçar, elektronik veri kalır.